Με παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας εδώ και 35 χρόνια, ο Μάρκος Σιγάλας έχει δημιουργήσει από το μηδέν την κορυφαία καινοτόμο εταιρεία τεχνολογίας και αυτοματισμών. Η ελληνική εταιρεία EDIT AUTOMATION πλέον ηγείται του κλάδου της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των πιστοποιήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, με περισσότερα από 2.000 πλοία με σημαίες από όλο τον κόσμο που φέρουν το σύστημα αυτοματισμού ΕCO 8 ShaPoLi.
– Πώς κατάφερε η εταιρεία να ξεχωρίσει σε παγκόσμιο επίπεδο;
Το 2006, όταν ξεκίνησα την εταιρεία μου, είχα ήδη μέχρι τότε 17 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, ήξερα τι ζητά η ναυτιλία. Από το 2008 ξεκινήσαμε εγκαταστάσεις στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Το 2010-2011 δώσαμε συστήματά μας σε νεότευκτα πλοία. Στη συνέχεια ήρθε η κρίση, που έφερε μια νέα τάση, ανθρώπους που είχαν ασχοληθεί κυρίως με τη βιομηχανία να εισέρχονται στη ναυτιλία, αλλάζοντας κάπως τον βηματισμό. Αυτή η ανακατάταξη μας ώθησε στο να εξειδικευτούμε ακόμα περισσότερο και να ασχοληθούμε με τις πιστοποιήσεις και επιθεωρήσεις πλοίων. Από το 2017 είμαστε η πρώτη και μοναδική ελληνική εταιρεία που είναι πιστοποιημένη στους κανονισμούς του ΙΜΟ, τον MEPC 60 (33) και τον 107 (49).
– Πολύ νωρίς εντοπίσατε και ένα ακόμα κενό, το ζήτημα των ηλεκτρικών πλοίων.
Ηλεκτρικά πλοία στη Νορβηγία, τη Σουηδία, έχουν ξεκινήσει τα ταξίδια τους. Εντοπίσαμε ποιες εταιρείες έχουν το know-how, όπως η Backmann. Γι’ αυτό έχουμε ήδη υπογράψει και έχουμε εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί. Αντίστοιχα, η Νο 1 εταιρεία αυτή τη στιγμή στην ηλεκτροκίνηση είναι η ελληνική εταιρεία MC Chargers, παρέχοντας φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως σε Ινδία, Κατάρ κτλ. Έχουμε προχωρήσει, λοιπόν, σε μια σημαντική συνεργασία μαζί τους, δηλαδή δύο αμιγώς ελληνικές εταιρείες, οι οποίες πρωτοπορούν σε Ελλάδα και εξωτερικό, να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας ώστε από κοινού να κατασκευάσουμε νέους ηλεκτρικούς φορτιστές τόσο σε λιμάνια όσο και σε πλοία. Η δυναμική μας είναι να μην περιμένουμε πότε θα έρθει ένας κανονισμός, αλλά να φτιάχνουμε συστήματα έτσι ώστε, όταν θα μπει ο κανονισμός, να το έχουμε ήδη στην αγορά.
– Τι νέο έρχεται από την EDIT AUTOMATION στην αγορά;
Επικεντρώθηκα στο ποιες εταιρείες θα αντιπροσωπεύω και επιλέγω εταιρείες οι οποίες ξέρω ότι ηγούνται στο κομμάτι της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Αυτό με βοήθησε να εξελίξω και να κατασκευάσω και νέα συστήματα στα high standards των μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, όπως το ΕCO 8 ShaPoLi, το οποίο, εκτός από τις 5 διεθνείς πιστοποιήσεις, έχει και τη 2ετή εγγύηση καλής λειτουργίας, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του. Τώρα το ΕCO 11 είναι η πρώτη “all in one” πιστοποιημένη μονάδα για περιβαλλοντικά συστήματα πάνω στα πλοία, ελέγχει, καταγράφει και δέχεται δηλαδή πληροφορίες από πολλά συστήματα και ταυτόχρονα τα μεταδίδει στα γραφεία των εταιρειών χωρίς επιπλέον κόστος, το οποίο έχει ήδη λάβει την πρώτη πιστοποίηση από LLOYDS Register για ENV2 & ENV3. Το ΕCO 15 αφορά κυρίως τον έλεγχο και την καταγραφή συστήματος του πλοίου για τη μη ρύπανση από το πλοίο στη θάλασσα.
With 35 years presence in the shipping industry, Marcos Sigalas has built from scratch this leading innovative technology and automation company. At present, the Greek company EDIT AUTOMATION is the global leader in the industry of maritime technology and certifications, with over 2,000 ships from around the world equipped with ECO 8 ShaPoLi automation system.
– How did the company manage to stand out globally?
In 2006, when I started my own company, I already had 17 years of working experience and knew what the shipping industry demands. From 2008, we started installing our systems in the South Korean shipyards. In 2010-2011, we supplied our systems to newly built ships. Then, there goes the crisis; as a result, a new trend has arisen: people who had been mainly involved in the business industry entered the shipping one. This fact somewhat changed the pace. This reshuffling prompted us to specialize even more and focus to ships’ certification and inspections. Since 2017, we have been the first and the only certified Greek company under IMO regulations, MEPC 60 (33) and 107 (49).
– You soon identified another gap, the issue of electric ships.
Electric ships have already set off in Norway, Sweden. We have identified companies, such as Backmann, which have acquired the required know-how. That’s why we have already signed up, got trained and been certified. Respectively, the leading company in electrification, at the moment, is the Greek MC Chargers, providing vehicle chargers to all major companies in Greece and abroad, in India, Qatar, etc. So we have entered into an important collaboration with them, two purely Greek companies that are pioneers in Greece and abroad, to jointly use our expertise so as to manufacture new electric chargers for both ports and ships. Our strength lies in not waiting for a regulation to come, but to create systems so that when a regulation is implemented, we already have it launched on the market.
– What’s new coming from EDIT AUTOMATION to the market?
I focused on which companies should I represent and I choose leading companies in the field of maritime technology. This has helped me develop and manufacture new systems to meet the high standards of major international companies, such as ECO 8 ShaPoLi, which in addition to five international certifications, it also has a two-year warranty, proving its reliability. Now, the ECO 11 is the first “all in one” certified unit for environmental systems on ships; it controls, records and gets information from multiple systems and simultaneously transmits them to company offices at no extra cost, which has already received its first certification from LLOYDS Register for ENV2 & ENV3. The ECO 15 mainly concerns the control and recording of the ship’s system to prevent pollution from the ship at the sea.
Source: capital.gr