Με την εμπειρία που αποκτήθηκε στον τομέα των ναυτιλιακών αυτοματισμών και την αφοσίωση στην προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια ο Μάρκος Σιγάλας Ιδρυτής και CEO της EDIT Automation, αναδεικνύεται ως πρωτοπόρος στον χώρο της τεχνολογίας.
Η EDIT Automation, έχει διακριθεί για την καινοτομία των συστημάτων της στον τομέα της ναυτιλίας. Τώρα, η εταιρεία με την τεχνογνωσία, την προσήλωσή της στην καινοτομία κι αναγνωρίζοντας την ανάγκη για βιώσιμες λύσεις, προχωράει ένα βήμα παρακάτω κι ετοιμάζεται να βγει και στη… στεριά, δημιουργώντας πρωτοποριακές λύσεις σε πράσινα λιμάνια και βιομηχανία.
Ο Μάρκος Σιγάλας είναι ένας επιχειρηματίας που αναζητεί διαρκώς τρόπους για να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη δημιουργία έξυπνων, πράσινων λύσεων για τις ανάγκες της κοινωνίας και του πλανήτη μας…
Κύριε Σιγάλα, δύο χρόνια πριν, στα προηγούμενα «Ποσειδώνια» σκεφτήκατε και δημιουργήσατε το ShaPoLi ECO 8. Μάλιστα μέσα σε λίγους μήνες πήρατε 5 πιστοποιήσεις. Πώς το καταφέρατε αυτό;
Πράγματι, το 2022 κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων έμαθα τον νέο κανονισμό για την ασφάλεια των πλοίων, που σύμφωνα με αυτόν θα έπρεπε να έχουν ένα όριο στις στροφές της μηχανής, όλα τα πλοία. Έτσι μελέτησα πολύ για τους επόμενους μήνες και μαζί με την ομάδα μου δημιουργήσαμε και τελειοποιήσαμε το σύστημα ναυτιλιακού αυτοματισμού ΕCO 8 ShaPoLi. Το σύστημα αυτό είναι απλό και λειτουργικό. Με βάση τους νέους διεθνείς κανονισμούς, ειδοποιεί τον καπετάνιο όταν η προπέλα ξεπεράσει το 80% των στροφών της μηχανής. Το σύστημά μας παρέχει και τη δυνατότητα σε έκτακτες περιπτώσεις όπως σύγκρουση πλοίων, άνθρωπος στη θάλασσα, ή αποφυγή πειρατείας, ώστε να μπορεί η μηχανή ανά πάσα στιγμή να ξεπεράσει αυτό το όριο για όσο χρόνο απαιτηθεί.
Πέντε μήνες αργότερα, το σύστημα έλαβε και τις απαραίτητες πιστοποιήσεις από τους μεγαλύτερους νηογνώμονες του κόσμου, όπως ABS, BV, DNV, LLOYDS, RINA, γεγονός που μέχρι και σήμερα καμία άλλη εταιρεία στον κόσμο δεν έχει καταφέρει. Δηλαδή σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να λάβει 5 πιστοποιήσεις για ένα και μόνο προϊόν της. Τα συγκεκριμένα τεστ σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτός από την EDIT Automation τα έχει περάσει επιτυχώς και μια ακόμη Βορειοευρωπαϊκή εταιρεία.
Έπειτα από τo επιτυχές λανσάρισμα του ShaPoLi ECO8 το 2023, εξασφαλίσατε εφέτος πιστοποίηση και για το πρωτοποριακό ECO11 στις περιβαλλοντικές κατηγορίες ENV2 και ENV3 από τον Lloyd’s Register. Περί τίνος πρόκειται και γιατί είναι απαραίτητο σε ένα πλοίο;
Το ΕCO 11 είναι η πρώτη πιστοποιημένη μονάδα για περιβαλλοντικά συστήματα πάνω στα πλοία. Δέχεται δηλαδή πληροφορίες από πολλά συστήματα και τα προωθεί αυτόματα στα κεντρικά των εταιρειών. Και τώρα έρχεται και το ΕCO 15 που αφορά κυρίως στο κομμάτι της ρύπανσης από το πλοίο προς την θάλασσα. Κάθε σύστημα έχει τον δικό του τομέα που επικεντρώνεται και απάντα στις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στον τομέα της ναυτιλίας. Κι εμείς ως EDIT Automation είμαστε εδώ για να βρισκόμαστε ένα βήμα πριν ή καλύτερα… ένα μίλι πριν.
Την περασμένη χρονιά ενισχύσατε το δίκτυό σας με σημαντικές συνεργασίες με κορυφαίους παράγοντες του κλάδου. Για το 2024 ήδη ανακοινώσατε νέες συνεργασίες με κολοσσούς όπως οι Bachmann, Goltens, Ιnstatech, Norwegian Greentech. Ποια είναι τα σχέδια σας για τη συνέχεια;
Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία. Την ίδια στιγμή έρχονται αυστηροί κανόνες που νομοθετούνται, όχι μόνο για τη θάλασσα αλλά και για την ξηρά, όπως ο στόχος να γίνουν πιο «πράσινα» λιμάνια και μαρίνες. Έχοντας λοιπόν μια εμπειρία 35 ετών στη ναυτιλία, κινούμαστε γρήγορα συνάπτοντας νέες συνεργασίες με αντίστοιχες πρωτοπόρες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ξηρά. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος… Η GREENESCO, η οποία κάνει μελέτες για εξοικονόμηση ενέργειας στην ξηρά. Η MC Chargers μια ελληνική εταιρεία η οποία ηγείται του κλάδου της σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εμείς λοιπόν κάνουμε συνέργειες για να αναπτύξουμε προϊόντα και εξιδεικευμένες υπηρεσίες τόσο για λιμάνια, όσο και για μαρίνες.
Βρίσκεστε ένα βήμα μπροστά όπως δείχνει η πορεία σας. Και αναφέρομαι στα ηλεκτρικά πλοία…
Οι συνεργασίες μας με τους κορυφαίους παγκοσμίως, μας βοήθησαν ώστε να κοιτάμε μπροστά, να καταλαβαίνουμε προς τα πού πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας. Έτσι βρήκαμε τις αντίστοιχες εταιρείες που έχουν τη γνώση στην τεχνολογία αυτή. Να σας αναφέρω χαρακτηριστικά την Bachmann που έχοντας το know how έχει ήδη υπογράψει με σκανδιναβικές χώρες, για την κατασκευή ηλεκτρικών πλοίων. Επομένως επιλέγουμε στρατηγικούς εταίρους με συγκεκριμένα κριτήρια: Κατ΄ αρχήν να έχουν τις ίδιες αξίες και το ίδιο όραμα με εμάς και φυσικά ο καθένας να πρωτοπορεί στον τομέα του. Έτσι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πράσινη λύση και όχι κάποια… κομμάτια της.
Έχετε δραστηριοποιηθεί όμως και στον τομέα της βιομηχανίας, δημιουργώντας συστήματα αυτοματισμού. Μιλήστε μας γι αυτό και για τα σχέδιά σας .
Κάθε πλοίο είναι μια μικρή πόλη μέσα στη θάλασσα, μια μικρή βιομηχανία. Οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες και οι κανονισμοί πιο αυστηροί, σε σχέση με την ξηρά, λόγω των συνθηκών. Εμείς σε αυτό δώσαμε και συνεχίζουμε να δίνουμε τις εξετάσεις μας, με δεκάδες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να μας εμπιστεύονται χρόνια τώρα.
Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε και αντιπροσωπεύουμε στον τομέα της ναυτιλίας, πρωτοπορούν με τα συστήματά τους στην Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και τις σκανδιναβικές χώρες, τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά έργα.
Έχοντας λοιπόν την εμπειρία των συνεργατών μας και τη δική μας, και ενώ η χώρα μας προχωράει σε αναδιοργανώσεις και νέες νομοθεσίες πράσινης ανάπτυξης, θεωρώ πως τώρα είναι ένα καλό timing να προσφέρουμε και στη βιομηχανία.
Να εισάγουμε τα αξιόπιστα και σύγχρονα πράσινα συστήματά μας, με σεβασμό στην κάθε εταιρεία, όπως κάνουμε τόσα χρόνια και σε περισσότερες από 350 ναυτιλιακές όλα αυτά τα χρόνια.
Source: ΑΕΛΛΩ